Samochodem po Europie 2017- Garda, Torbole, Grotta Cascata, Canale di Tenno (dzień 5)

Zwiedzanie jeziora Garda

Do 12 mieliśmy się odmeldować z kempingu. Trzeba było jakoś zrekompensować sobie te 60 Euro i wykorzystać wszystkie dobroci jakie były dostępne. Kuźniar pewnie by zaczął kolekcjonować papier toaletowy, my natomiast poszliśmy na basen popływać, potem poskakałem trochę na trampolinach. Wyszliśmy poza rejon zobaczyć tutejszą plażę. Po 11 opuściliśmy to miejsce i ruszyliśmy w dalszą podróż.  Po drodze udało nam się znaleźć kemping za 31 Euro. Zarezerwowaliśmy tam miejsce, zapłaciliśmy aby mieć pewność że nikt nas nie ubiegnie. Miejsce zdecydowanie różniło się od poprzedniego. Sanitarka, pole a wszystko ogrodzone zwykłym płotem. Nam to odpowiadało bo i tak przeważnie na kempingach tylko nocujemy.

Torbole

Na samej północy jeziora Garda znajduje się miasteczko Torbole. Jest to miejsce typu must-see. Nie tylko my to wiedzieliśmy ale i w przybliżeniu połowa Włochów która tu przesiaduje. Jakimś fartem udało się nam znaleźć niepłatny parking, chodź sępów nie brakowało. Zeszliśmy na plaże, widoki jak na planecie Pandora z Avatar. Przy samym brzegu wyrasta samotna brzoza,  która dodaje uroku zatoczce. Co do komfortu to polecamy zabrać ze sobą buty do wody bo kamieni na plaży jest sporo, tak jak w większości miejsc przy jeziorze Garda.

Bałtyk się chowa

Nasza brzózka

Nasza opinia: Torbole
6/6
0/6
1/3

Parco Grotta Cascata Varone

Tuż nad Torbolami znajduje się interesująca jaskinia Grotta Cascata Verona.  Podświetlone różnymi kolorami skały i spadający z hukiem wodospad robi wrażenie. Należy się przygotować na zmoknięcie, bo woda rozpryskuje się wszędzie, co przy takiej pogodzie, jaką mieliśmy, było kojącym uczuciem. Warto tez przejść się po parku wokół, gdzie można podziwiać  rożnego rodzaju roślinność i widoki na okolicę.

Nasza opinia: Grotta Cascata Varone
5/6
0/6
2/3

Canale di Tenno

Jeżeli chcielibyście zobaczyć i poczuć się jak w średniowieczu to jest miejsce dla Was. Przechadzając się po uliczkach i zakamarkach Canale di Tenno przenieśliśmy się do czasów kiedy to panowały zwyczaje ścinania głów i palenia czarownic.  Można też podejść trochę dalej , znajdują się tam gaje oliwne i typowe rolnicze tereny.

Nasza opinia: Canale di Tenno
5/6
4/6
1/3
Tips

Dużo stacji paliw we Włoszech jest automatyczna. Do automatu wkłada się Euro, wybiera się numer dystrybutora z którego będziemy korzystać, rodzaj paliwa i można tankować. Jeżeli nie wykorzystacie pełnej kwoty, którą włożyliście, na rachunku powinien znajdować się numer, który przy następnym pobycie na stacji można wpisać i wykorzystać pozostały debet.

Garda wieczorem

W drodze powrotnej  zajechaliśmy na przydrożny parking. Wśród drzewek oliwnych zjedliśmy obiad podgrzewany na palniku turystycznym. Pod wieczór dotarliśmy na kemping i od razu wybraliśmy się nad jezioro trochę się popluskać. Zaczęło się chmurzyć i robić względnie zimno więc po jakimś czasie wróciliśmy do namiotu. W nocy  nastąpiło załamanie pogody. Zaczęło błyskać, pioruny uderzały bardzo blisko . Co ciekawe po drugiej stronie jeziora ktoś puszczał fajerwerki. Wziąłem aparat ze statywem i poszliśmy uwiecznić ten moment.

Panoramka

Impreza po drugiej stronie jeziora