Samochodem po Europie 2017 – Zamek Książ, Zamek Czocha (dzień 1)

Patataj patataj , ruszyliśmy

W trasę wyruszyliśmy około 8 rano. Prowadziła Alicja, bo mi  dzień wcześniej wypadło spotkanie ze znajomym i nie miałem predyspozycji do kierowania autem.  Zahaczyliśmy o stację paliw aby dotankować samochód. Benzyna po 4.25 zł , ostatnie takie widoki , z tego co czytaliśmy w internecie we Włoszech i Chorwacji jest zdecydowanie drożej.

Zamek Książ

Nie wiadomo co bardziej znane

Do zamku Książ dojechaliśmy około 12:30.  Majestatyczne zamczysko, dobrze zachowane. Nie byliśmy pierwsi na miejscu, tłum ludzi przemierzał plac wokół wejścia.  Kupiliśmy bilet na zwiedzanie wnętrz. Musieliśmy trochę poczekać bo nasza grupa miała wejść o 13:30. Ten czas wykorzystaliśmy na przejście dookoła zamku. Zobaczyliśmy piękne ogrody , tzn dla mnie to były żywopłoty z kwiatkami , ale żeby było bardziej poetycko to zostańmy przy pierwszej wersji. Gdzieniegdzie były posągi i nieczynne fontanny. Porobiliśmy kilka fotek i wróciliśmy do wejścia do zamku. Przeczesaliśmy tutejszy sklepik z pamiątkami aby kupić standardowo magnes na lodówkę. Poza typową tandeta były tam również do kupienia stare , ręcznie robione meble które robiły wrażenie.

Zbliżała się godzina wejścia ,nasza grupa już niecierpliwie czekała na swoją kolej. Podszedł do nas przewodnik i zgarnął ekipę. Przewodnik trochę zamulony, nie dziwię się opowiadać to samo pierdylion razy nie może dobrze odbić się na psychice. Inne tłumaczenie to takie, że jednak to nie była jego pasja. Tak czy inaczej przemknęliśmy przez kolejne komnaty.  Jest przepych milorda. Granity, ozdobne meble, obrazy dużo ciekawych eksponatów. Ogólnie gdyby przewodnik opowiadał z jakąś większą werwą to bym ocenił pobyt na 5.

Ostatnim etapem wyprawy było zwiedzanie tuneli pod zamkiem. Jest to exclusive, bo bez biletów można zobaczyć tylko metalowe drzwi i stojącego obok nich ochroniarza, który skrzętnie weryfikuje wchodzące do środka osoby. Tak więc poczuliśmy się wyjątkowi i weszliśmy do tuneli, a właściwie jednego tunelu. Wrażenie pozytywne, podobno do zwiedzania otworzą jeszcze więcej ścieżek podziemnych, bo dla turystów otwarty jest na razie tylko fragment.

Salon milorda

W cenie biletu również było zwiedzanie Palmiarni oddalonej o około 2 km od zamku. Podjęliśmy decyzję że pójdziemy. Ścieżka prowadziła przez las i pola. Po dotarciu  na miejsce okazało się że można tam dojechać samochodem i nie trzeba się fatygować z buta. Trochę zmęczeni usiedliśmy w pobliskiej restauracji, a konkretnie obok budy z polskim fast foodem. Zamówiliśmy kiełbachę i pierogi. Porcje były małe , ale cena też adekwatna. Nabrawszy energii ruszyliśmy do Palmiarni. Jeżeli ktoś lubi takie rzeczy to polecam. Mnie zaskoczyła hodowla roślin owadożernych oraz drzewka bonzai. Można też zobaczyć palmy, kaktusy i inne bardziej śródziemnomorskie roślinności. Na parking do samochodu wracać piechotą nam się nie chciało,  całe szczęście jeździł tam bus. Zabraliśmy się z przystanku i podjechaliśmy prawie pod same auto.

Bonsai w palmiarni

2/3

Zamek Czocha

Zamek Czocha od frontu

Mieliśmy dylemat czy jechać na pole namiotowe, czy skorzystać jeszcze z polskich cen i wynająć gdzieś pokój. Wybraliśmy pokój w Zamku Czocha. Nie było to zbyt daleko a dodatkowo mogliśmy zwiedzić następny zabytek. Na miejscu wzięliśmy  lokum za 140 zł ze śniadaniem, mieliśmy szczęście że udało nam się znaleźć wolny, bo w tym okresie jest duże obłożenie turystami.

Żarłoczny ryś komnatowy

Nasze kwatery znajdowały się na podzamczu, z tego co się dowiedzieliśmy mieli też pokoje tematyczne, których cena już była zdecydowanie wyższa, pod Niemca. Wnętrze zamku były bardzo ciepłe, przeważało ciemne drewno , przeszliśmy się po korytarzach i podziwialiśmy wystrój. Udało nam się wejść na wieżę, skąd rozpościerał się ciekawy widok. Wokół zamku również było na co rzucić okiem. Można było się wczuć w klimaty Wiedźmińskie. W tutejszej restauracji/komnacie zjedliśmy obiad i wróciliśmy do pokoju spać.